måndag 30 juli 2012

SKITSNACK!

Vad trött jag blir ibland. Trött på att människor ska säga sånna dumma saker om varandra. Nu säger jag inte att jag gillar alla här i världen. Att jag aldrig sagt något dumt. Det har jag säkerligen. Men ibland har man fel om människor. Men jag kan åtminstonne släppa stoltheten och erkänna då jag har fel. Skippar man att lyssna på allt som sägs och lär känna personen i fråga, kanske man blir positivt överraskad? :) Att lita på rykten är ju bara lamt.

Varför jag skriver det här inlägget är för att jag i helgen var med om, på våran förfest att vissa pratat skit om en av mina bästa vänner.♥ Ja, skit. Ärligt? Tror ni att jag skulle sitta och hålla med. Att jag på något sätt skulle lyckas bli övertalad om det ni säger, eller ändra min uppfattning. Nej, verkligen inte. Jag blev mest arg. Jag blev även ledsen om vad de sa för att det bevisar bara på hur lätt det är att döma varandra.

Det är alltid lättare att kritisera än att ta kritik. Jag har varit väldigt försiktig med vad jag skriver här, lite väl försiktig ibland känns det som. För att jag helst inte vill trampa någon på tårna. Då jag i det sociala riktiga livet kanske kan låta en aningens hård med det jag säger. Även om jag är ganska ironisk med mycket. Men jag vill verkligen samtidigt hålla kvar vid att, ni som går in här/på mina vänners bloggar, eller på någon annans blogg som ni stör er på eller inte gillar, ett tips: Låt bli.

Det är med ganska lustigt med att folk säger att man ska vara nöjd med  hur man ser ut. Att man ska vara nöjd med det man har. Men samtidigt får man absolut inte visa för mycket? Vad är egentligen skillnaden på att lägga ut en bild där man står i en bikini eller underkläder hemma. Man är väl fortfarande samma person? Ska min vän behöva bli kallad fjortis, eller bekräftelsekåt för det? Nej. Ingen ska. Varken hon, jag du eller ni.

Jag kan erkänna att jag som yngre inte var helt nöjd med mig själv. Jag var lite av en tönt i högstadiet. Älskade sport och var i princip det enda jag höll på med. Vägde sjukt mycket mindre än jag gör nu men kände ändå att jag var för tjock eller inte dög. Nu försöker jag istället lära att gilla mig själv. Även om jag inte alltid är nöjd. Jag kan vara väldigt självkritisk. Så om jag nu väljer att lägga ut en bild som visar kanske enligt er, lite för mycket... låt mig göra det. Är det verkligen hela världen?

Självklart får folk ha åsikter. Man får tycka och tänka vad man vill. Men man kanske inte alltid behöva dela med sig av det negativa kommentarerna? Så jag säger bara, utan att försöka vara otrevlig att. Ni som i fortsättningen vill diskutera min väns privatliv med mig, kan låta bli. Det hon säger till mig personligen har ni inte med att göra. Vilka bilder hon/jag/alla andra lägger ut på sina bloggar är våran ensak.

Eftersom det verkar vara så lätt att döma människor genom internet, så antar jag att folk dömer mig minst lika mycket. Men vill ni, do it! så let's cover up för fan! Kanske ska vi be kommunen dela ut gratis overaller på beachen? Akta er för att dra ner dragkedjan. Då kanske ni visar för mycket hud. Låter tråkigt, eller hur? Ja. Så...EN LITEN NOTERING: Jag sover varken i en overall hemma, eller bär den på stranden. Gör ni?

Så slutligen. Jag är jätte glad att folk läser, och blir så himla glad då människor kommit fram och sagt positiva saker om bloggen. Uppskattas verkligen att de gjort det personligen också.♥ Men självklart finns de folk som säkert också läser den som stör sig på diverse olika saker/bilder. För alltid är det någon som man sticker i ögonen. Men är det inte så att... det jag skriver om här är min ensak? Mina beslut. Så gör er/mig en tjänst. Om ni inte gillar det läs inte. Ni som gillar det, läs! :) Tack för att ni tog er tid att läste detta inlägg... nu har jag typ inget tangentbord kvar! :) Kram






1 kommentar: